May 24, 2008

Er stadig Trat

Vaagnede meget tidligt imorges... Har faaet et stort lyst rum paa 'Pop Guesthouse' med eget badevaerelse og et par tilhoerende firben.... Og saa er der tv!!!! Men af nyhedsstationer kan jeg kun fange Al- Jazeera, hvilket er lidt spoejst... Men ogsaa laererigt at se verdenen gennem den farve glas... Det ser vist ud til at generalerne har givet lidt slip i deres fobier og vil tillade at der slipper hjaelp igennem, eller er det helt galt forstaaet?

Apropos fjernsyn, saa er der til gengaeld en musikkanal og naar jeg taender lader jeg det koere uden lyd ( Er ikke helt hysterisk med Asiatisk popmusik) Men saa kommer der en lang liveoptagelse med et band: 5 herrer i 40-50'erne klaedt og ter sig som en mellemting af Slash fra Guns 'n' Roses, Billy Idol og et heavy metal band fra sen 90'erne... Publikum er helt oppe og ringe, de kan vist alle teksterne og der er mindst 30.000 tilstede... Bandet gir den alt hvad den kan traekke af haandtegn og Heavy attituder med en leadguitarist som en Hendrix wannabe.... Jo, det er PARTYYYYY OOOOON, er det! Men saa skruer jeg op for lyden og ud af hoejtalerne kommer en blanding af; Four Jacks, Kandis, Sussi & Leo............ Saa fik jeg ogsaa grinet hoejt idag...

Ellers har jeg vaeret paa posthuset med de overskydende 4 kilo fra min rygsaek ( Det er IKKE billigere end DK -sku jeg hilse og sige!) Men jeg haaber, at jeg nu vil vaere istand til maaske at loefte den fra gulvet...

Var paa et af de mange markeder i byen og finde mig en regnjakke, den ska jeg nok faa brug for... Her er konstant truende sorte skyer og det staar ned i torve flere gange om dagen....

Vill gerne uploade nogle af de fotos jeg gaar rundt og knipser mig til, men jeg ved ikke rigtig hvordan til en offentlig computer.... HJAELP ... Hvis der nogen der sidder inde med den viden, maa de meget gerne oplyse om det..... Men indtil videre maa I gaa paa Google Earth og finde frem til byen TRAT i den sydoestlige spids af Thailand.....

Her er ellers fint og hyggeligt, med gamle toetagers traehuse og et livligt liv paa floden... Der som alt andet 'byvand' mest ligner te med maelk....

Naa, ska ned og hente vasketoej hos den soede dame..... Der vist ogsaa noget aftensmad der skal passes og i det hele taget .... Saa gaar det fint... Nu fik jeg ogsaa en ny 'nabo' her i internetkiosken, foer var det en lille pige, som stille sad og spillede... Nu kom saa en aeldre hollaender, som aabenbart mener, at man skal raabe ned i mikrofonen naar man taler over 'Skype'... Hvorfor bruger han ikke bare yougurtbaegre, ligesom Rip,Rap og Rup?


Madame Garbi for A Fragment of News - Trat

No comments: