May 22, 2008

Bangkok.... just a little town that's gonna please ya...


Lang tid siden ... siden sidst.. Ikke fordi der ikke er sket et og andet... Ogsaa ting der burde have faaet mig til at fare om ikke i flint, saa i det mindste i blaekhuset! Men der har vaeret saa meget andet, at gaa op i .... lately...

Og nu sidder jeg saa her midt i Bangkok..... Efter at have indtaget en frugal (ristet papbroed med naermest ikke eksiterende smoer, men med vidunderlig scrambled eggs & bacon) - morgenmad med lydsporet til 'Jackass 2' som underlaegnings 'musik' ... Til alt det der sker omkring mig... To tre maend er ved at laste en pick-up med 4 m hojt laes - det er gamle tv'er, aircondition anlaeg, antenner + en masse andet skrammel... Det ska' blive sjovt, at se dem koere- Tuktuk'erne kommer skrigende rundt hjoernet, Is scooteren med sidevogn i hvidt, krom og isblaa, med et veludviklet hifianlaeg: 'Nestle Icecream for you' - Elefantguden Ghanesh faar lige en haandfuld roegelsespinde af hotellets rengoeringsdame, som respektfuldt tager sine gummiroejsere af -foer hun beder!

Turen herned var en ganske rar natflyvning med SAS... Alt personale var smilende og meget servile... Naesten et chock for en ruteflys amatoer som mig.. Som er saa doerligt vant fra Billigrejserne... Lyset var slukket naesten hele vejen : 11 timer. Men Airbussen havde bla ( udover 10 forskellige film, 20 musikkanaler og 10 spil) et webcam paa maven og i cockpittet, saa jeg ku' se at vi floej over Kabul og de meget brune bjerge med sne mellem Afghanistan og Pakistan - Kors hvor er der oede... Det blev meget aabenlyst hvorfor det er saa svaert at ryge Osama og Taliban ud fra disse bjergegne... ( Men norv hvor det smart at indrette en hel pad, der lige kan klikkes ud af armlaenet, til baade lyd, kanalskifter og Playstation afd, alt til hver vores ret store skaerm, i ryggen paa hvert saede! + et spejl og en kop holder, saa man ikke behoever at have bordert nede!))
Vi floej ogsaa over Burma/Myanmar og Irrawaddi deltaet - Rangoon/Yangon... Det var lige efter at vi havde faaet vores varme haandklaeder til ansigtet og imens vi fik serveret frisk kaffe og genopvarmede boller med dansk smoer... Maaske var det timet saadan, saa at det gav morgenmaden den kant som den saa ganske manglede i kvalitet - (Ville ha' sat et spoergmaals tegn for enden af den sidste saetning, men det vil ikke!! - Skriver som I ka' se paa et gammelt hakkebraet med Thai-keyboard - All very exicting!!)
Jeg havde i hvertfald svaert ved at nyde den, med tanken paa hvordan verdenen saa og stadig ser ud 1100 meter under mig.......
Det eneste som var sur,t men vel ogsaa et billede hvad der venter forude, var en svensker som var saa stangbacardi, at han blen smidt ud fra Buisnessclass ( Han havde vist generet Rene Toft Simonsen og Thomas Helvig som ikke fandt det amusing) og ned til os paa Monkeyclass... Her blev han mandsopdaekket af et ualamindeligt forstaaende og venligt personale, da han forsat vaeltede rundt og vaekkede et par af de mange babyer... Jeg havde gaflet mig 4 saeder og sov fint til han kom... men paa det tidspunkt fik vi saa byttet rundt saa jeg fik 2 vinduespladser.. hvilket egentligt passede mig ganske udemaerket - da jeg saa fik set indflyvningen til Bangkok...
PS. Den fulde svensker - what a cliche - blev IKKE anholdt ved landing, hvilket jo kun er et udtryk for den danske tripulations uendelige taalmodighed.... Den var ikke gaaet i USA - hvor de er naermest hysteriske med alt ligefra dumme jokes til fulde skandinavere!

Her er ikke meget varmt, ca 30 gr. Men luftfugtigheden er til at blive kvalt af... Saa nu vil jeg vade lidt rundt, faa koebt mig en lille rygsaek til 'gaa rundt' brug...Saa paa een igaar aftes, men da gad jeg ikke at 'prutte' om prisen.. I det hele taget, havde jeg glemt alt det der om at tinge, at priserne ikke er faste... Det hader jeg altsaa, maaske ogsaa fordi jeg er saa elendig til det... ? ( - Jubii jeg fandt ?'et)

Har lige vaeret i bad, men alt klistrer, Thaieetikette foreskriver, at man ikke gaar rundt alt for afklaedt, saa jeg har taget en kroellet hvid skjorte med oprullede aermer paa og jeg er ved at omkomme...

Imorgen tager jeg bussen sydpaa til Trat province, finder mig en en lille oe, en strand og et guesthouse og saa tager jeg det helt roligt frem til jeg ikke gider det mere og sejler over til Cambodia - Sihanukville....

Det var alt for nu!
Gabs for A Fragment news - Bangkok

1 comment:

Anonymous said...

Hej Brela,
Meget fin blog du der har fået og du har nu en fan som vil følge med i dine spændende rejse beskrivels-er fra Indo. Kunne ta afsted med det samme og vi snakker da også meget om at vende tilbage til Bali og de omkring liggende øer en gang til efteråret...
Nyd og hyg
kram Tatjana.