May 25, 2008

Det regner stadig....






Igaar aftes gik jeg paa 'Night market' - (Lige et par timer uden regn )- Der er flere markeder her i byen, de ligger lige ved siden af hinanden og saelger mere eller mindre det samme..?!
Fik koebt mig et par shorts og en tynd bluse... Jeg sveder nemlig som en gris, det taploeber faktisk...( Kender I det ? Naar man under haard fysisk udfoldelse, faar dryppende sved i oejnene, der svider ? Saadan har jeg det bar jeg skal ned med vasketoej!)- Menopause og hoej luftfugtighed rimer ikke! Til gengaeld er Thaierne altid toerre og fine, det generer altsaa ikke dem.... Der hvor jeg ville koebe shorts sagde hun kategorisk nej til alt hvad jeg spurgte om: Har I dem i en anden str? kan jeg proeve dem? hvad koster de? etc . " For you ? oh, no, no, no" Men da jeg saa alligevel fik dem koebt, var det med et stort smil og "Tant u, tant u" -
Efter middag var jeg saa i hopla for at faa mig en drink ( Lipton Te - forstaas) Men nu var kl blevet 21:00 og hele byen havde lukket skodderne for og trukket ned... Saa det blev kun til lidt lunkent vand paa mit rum... Havde dog husket at koebe en 1,- krs buket orchideer paa markedet der nu staar og pynter....

Jeg har selvfoelgelig begaaet flere fejl, men jeg laerer af dem paa den " haarde" maade... Jeg sku' ikk ha' betalt for rummet for tre dage... for jeg kunne sagtens have taget videre idag... Men saa ved jeg det... Bare betale for en dag eller to !
Jeg sku ikke have betalt - Hold fast- 1150,- Dkr for 3x12 Malaria piller!!! De koster 4$ for 12 hernede, samme navn - samme producent... Jeg kunne have betalt hoteller i 30 dg. for de samme penge!
-0-

Har lige laest 'Politiken. dk' forside... Agurketid ? Der var dog en notits om at UN har fundet massegrave i DRCongo.... Der er flere tragedier begravet i det land... og det er vist bare et spoergsmaal om tid foer den heksekeddel springer i luften.... Utroligt, hvordan nogle afrikanske kan laegge deres lande oede for mennesker, jordens rigdomme paa den mest bestialske og graadige facon og alligevel sidde paa magten i aarevis!
Laes ioevrigt mine tidligere indlaeg om DRCongo...

Madame Garbi for A Fragment of News, Trat.

No comments: