April 23, 2008

Da Ruderkonge var knægt !

Hvor hyklerisk kan en politiker være? Det er et spørgsmål og ikke af den retoriske slags.... Har lige læst om racerene [?] duer på rådhuset, der bliver passet og plejet, pga at der muligvis eksisterer et dokument, hvor Rådhusets arkitekt Martin Nyrop, havde tænkt sig duer i Rådhus-tårnet for evig tid! Det er da også fint, det...  Men det er svaret, der fik min morgenkaffe til at gå den forkerte vej!  Københavns indtil videre ret usynlige kulturborgmester; Pia Allerslev: " Hvis byen har lavet en aftale, er jeg ikke typen som bryder den"  Okay, jeg kan godt se, at der er jo forskel på duer og aftaler om f.eks kunstnere på statsstøtte,"Den Frie Udstilling" på Østerport, Botanisk Have og National Museet [Det er lige hvad jeg kan huske, men der er mange flere !!]  - Da det er jo kun er aftaler med befolkningen, som i det store hele er ligeglade... også med deres egen historie! 

Ikke engang truslen om mistet turist $'s i forbindelse med tabet af "Det charmerende København" [Check lige "Strøget", hvis det er længe siden! Det ligner et hovedstrøg i Birmingham, UK!  Og de har den undskyldning at hele city blev bombet til murbrokker under krigen - Hvad er vores?] kan få kommunalpolitikerne op fra de bløde taburetter og hvad er der så tilbage?

 Ska' jeg bare sidde som den gamle sure kælling, født og opvokset i det forrige århundrede og begræde det evige tab af alt det der gør vores by, land og eftermæle så meget rigere? Det er demokratiets dikatur der dikterer, at den til enhver tid siddende regering kan skalte og valte med vores kulturarv. Den nuværende har omsorg og udsyn, der ikke rækker længere end til omgang "Hjerterfri" 

Vi har de magthavere -  vi fortjener, sørgeligt nok!

2 comments:

Anonymous said...

Pia Allerslev: " Hvis byen har lavet en aftale, er jeg ikke typen som bryder den".
Jeg synes, at Pia Allerslev med al tydelighed har vist, at hun netop er den type. Hun vil ikke bryde et løfte der (kun måske og pt. udokumentert) er blevet givet ved rådhusets opførsel for ca 100 år siden. Men en aftale som Weidekamp, på byens vegne, uomtvisteligt indgik med en flok unge i 1982 har Allerslev ingen problmer med at løbe fra. Hykleri

Anonymous said...

PRÆCIS!!!!!!!!!!