April 20, 2008

Kejserens soldater i nye klæ'r !




Det er efterhånden sjældent, at jeg gisper højt når jeg ser et foto. Nethinden kan også forhærdes, men da jeg modtog dette billede i min mail imorges, sagde jeg en meget høj hikkeagtig lyd! 

Det er hvad vi ser; Kinesiske soldater, som i morgenkulden d.20/3 står med deres munkekutter i armene, på vej ud i Lahsa's gader for at lave ravage. Vise alverden, hvordan Dalai Lama's tro følgesvende, iflg Wen Jiabao [Kina's Præsident] afbrænder byen, slår på sagesløse Han-kinesere og i det hele taget ikke er til at stole på, når de prædiker "Ikke Vold"

 - Da det undrer mig, at dette sensationelle foto ikke har været i "De store udenlandske aviser/medier", så jeg nærmere efter om det var "photoshoppet", altså pillet ved, men det kan jeg ikke umiddelbart se at det er! - Så jeg vil bare lade det stå som det kom,
 her til morgen i min indbakke!

Ps; Den olympiske fakkel skal nu over Himalaya bjergene, ind i Tibet og videre mod Beijing. Iflg AP vil evt. demonstranter blive beskudt..... [Var lige ved at sige som sædvanlig, se indlæg d. 16.marts]

 Hvordan kan nogen påstå, uden at ryste lidt i stemmen,
 at politik og sport ikke har noget med hinanden at gøre?

No comments: