April 19, 2008

Stinkfood, darling!




Der er så mange 'historier' i denne regering, at det er mig fortsat en gåde, hvordan de kan opretholde folkets yndest! Denne gang er det Miljøminister Troels Lund Petersen, som ligger lige på kanten af det etisk mulige, ved at lave en Stinksandwich; Pakke en "dårlig sag" ind i to "gode" - Og det er dét, denne regering gør hele tiden, de gør intet decideret ulovligt, men de går til kanten, hele tiden! - Den samme "Etikkens tåspidsdans" kan siges, om de lovforslag der bliver lagt frem og vedtaget, i en snæver kreds af ligesindede 'venner'. Og altimens vores folkevalgte regering har en sådan arrogant holdning til magt og brugen af denne, forgår alt det,  jeg værdsætter ved at være dansk og bo i Danmark; Retssikkerheden, tolerancen, udstrakte og uantastede menneskerettigheder i forbindelse med udlændinge, et sygehusvæsen som fungerer - uanset hvem du er, nationale institutioner/vores historie der bliver taget hånd og værnet om, etc etc.
Det værste er næsten folkets, altså mine medborgers ligegyldighed i alle livets fohold, hvis det ikke berører dem selv eller deres nærmeste! Ligegyldighed overfor en form for fattigdom, der bare vokser og vokser -imens vi iflg. Foghs regering  bliver rigere og rigere!

Der var en gang jeg følte mig dybt privilegeret over at bo i Danmark, det gør jeg stadig! Men knapt så meget og knapt så højlydt!


Har længe varslet med en liste over de steder, bare i København, der skal lukkes, er lukket eller tænkes nedlagt snarest, som f.eks Botanisk Have. - Det må jeg hellere få gjort!

1 comment:

Anonymous said...

Desværre er vores medborgere mere eller mindre det samme - uanset hvor vi har valgt at slå os ned. Jeg har ikke lige et aktuelt eksempel her fra England, men læs her: http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2008/04/good-letter-wro.html
et eksempel fra USA.