February 22, 2008

Forventningens glæder!


For første gang i mit liv, har jeg kastet mig ud i at brydes med, et for mig, fuldstændigt ukendt væsen/uhyre; Rejse forberedelser! Måske er det alderen der trykker? 
 
Jeg har altid bare taget afsted på må og få;
 - Som dengang hvor jeg, 15-20 min. i boardingtid, stadig løb stafet mellem kufferter og møntvaskeri? 
 - Den gang, hvor jeg ikke en gang overvejede, om det var nok med to appelsiner, en dunk vand, en abe og en dåse Nésquick, når man skulle køre igennem Sahara ! (Alle overlevede, også Hr. Nielsson!)
  - Eller tog ud på trans-Atlanten, på hvad der til sidst løb sig op på 24 forskellige sejlskibe - fra Venezuela til Fr.havns kanal på Christianshavn -  på "Tommelfingeren" med tre (!) kufferter, een af dem, kun med balkjoler! 
 - Til mit forsvar, har jeg dog også  en enkelt gang, haft et forældet ex. af "Lonely Planet Guide" i hånden, til en 4 ugers tur [med en str. XXXXL klorinafbleget blondine, uden stedsans og fremmedsprog eller ret meget andet end; et meget aktivt libido....] - hele vejen igennem Mexico!!



                                                                        


Men denne gang er det med forsikrings expeditioner, ( Det er vitterligt en jungle!), vaccine og visa research, LonelyPlanetGuide's (Købt for få penge på Amazon, de koster en bondegård hos en alm. dansk boghandler !) Telefon samtaler til Moren, som havde ymtet, at hun gerne ville med og jeg havde da også set frem til at dele en måndes tid sammen... Men tror næppe, at hun bliver parat- Hun har oceaner af sagte (såvel som usagte) indvendinger og jeg tror heller ikke, at hun i virkeligheden gider hverken Thailand eller Cambodia.... Men jeg har tænkt meget over det, og jeg tror at når jeg skal rejse alene, hvilket jeg skal uanset, så vil jeg altså hellere rejse i buddistiske lande.... end i Katolske /Hindu/Muslim etc  ( Jeg havde nemlig også tænkt på Mellem Amerika og Cuba - Eller Indien - Kashmir - Nepal)  Jeg når nok ikke hele vejen over til Vietnam og det er nok dér, hvor Moren allerhelst vil til!



Jeg har i disse dage virkeligt nydt at kigge på kort og Atlas - Dét har nu altid været en yndet beskæftigelse  - Og er ved at være sådan lidt klar over hvordan og hvorledes:  Bangkok - Strand/hvile i 2-3 uger på øerne ved Thrat - Båd til Cambodia -  Tog til Phnom Penh -  Mekong floden -Angkor Wat- Tog/bus tilbage til Thailand og så evt. nord på mod grænsen til Laos eller Chiang Mai eller måske tilbage til noget strandheis? For så til sidst at drage tilbage til Bangkok for nogle dages shop til U drop før hjemrejsen..... 


Eller er der nogen som har bedre idéer? 

Er begyndt at få sommerfugle i maven....!    - Eller også er jeg bare sulten ?

No comments: