February 26, 2008

Tirsdagens tre overskrifter;



En rose er en rose er en rose.... Og andre godnathistorier!

#1:
  Bodil Udsen er død - Hun var en stuuuur, stuuuuur skuespillerinde- Jeg er så privilegeret, at jeg har set hende i en af glansrollerne: "Gertrude Stein"- Simpelthen noget af det bedste jeg har set/oplevet på en scene. At  mærke det kraftfeldt der udstrålede fra øreklapstolen hvori hun sad, eneogalene i samfulde to timer og holdt sit publikum i sin hule hånd- Jeg var hypnotiseret af hendes stemme, følelseskontrol og ikke mindst timing - (Dette æteriske væsen, som er sådan en mangelvare hos danske skuespillere!) Dette gjaldt vist for de fleste den aften i Betty Nansen teatret - altså lige undtaget manden, som senere blev min datters dejlige far. En mand jeg gerne ville vise hvad jeg duede til, havde jo set ham læse Goethe på tysk, så for at slå den, inviterede jeg på noget højpandet og finkulturelt. At han så reelt var en SpaceCowboy ridende på sin Triumf Belleville, valgte jeg fuldstændigt, at se bort fra - lige indtil jeg blev opmærksom på hans heftige snorken og cowboystøvlerne, hvis sølvsnuder reflekterede helt ned til bagerste række - da han smed dem op på ryggen af sædet foran... - Jeg gik ikke, det var Bodil Udsen for god til. Men jeg gik før han vågnede....! Jeg har altid været lidt af en tøs!


 Departementet for Svindel og humbug !

#2: 
De har åbenbart et såkaldt "Svindel kontor" nede i EU ???? Det har jeg aldrig, aldrig hørt om før! -Men nu giver de sidste dages jamren over, at 'man' meget gerne vil ha lov til at bibeholde den lukkede dørs politik, da mening !  Det tror sgu da pokker! når "Svindelkontorets" ansatte nu skal til at undersøge 40 EU parlamentarikeres meget reelle løn til deres imaginære venner. Nå,nej deres assistenter og ikke eksisterende bogholdere...
Hvordan er odds på, at det nok er flere- endog betydeligt flere? - Noget der er værd at spille på? Næppe!



'Takt og Tone' iflg. Kristian Jensen  (V)

#3 : 
Nu er jeg godt nok ikke Venstre fan og derfor synes jeg heller ikke, at vores skatteminister er noget lys. Men når han ligefrem går ud og siger det højt, ja, så får jeg altså en lille smule ondt af manden ! Det er selvfølgelig den dér: "Tysk skattely i Lichtenstein"sag !
Tyskerne har angiveligt betalt 30 mill € for en stjålet DVD med info om 1400 kontohavere, hvoraf de 800 ikke er tyske. 
Vores pæne skattemand siger til 'Børsen' at det vil være uetisk (?)at be' om oplysninger som er stjålet (?) Hæleren er ligeså god som stjæleren -   Øh, jamen er det ikke at stjæle fra den danske stat, hvis man sætter formuer ind i en udenlandsk bank uden at deklarere? - (Det er dog god tone at bemærke, at den tyske anklager endnu ikke har fundet danske på listen! )
Hvis det er uetisk at spørge sig for? Er der så ikke masse andre ting som også er det? Ting, som den danske stat udøver med stor daglig ihærdighed ? F.eks 300 timers reglen der blev tolket for stramt, kunstnerstøtten som misundelses argument......Det er altsammen peanuts i det store regnskab! Eller at vi lukker vores biblioteker, lukker Botanisk Have, National museets samlinger forgår i depoter pga uendelige nedskæringer. Ja, listen er lang og fortsætter i det uendelige! - Alle disse formuer og mere til, har regeringen 'stjålet' fra befolkningen og sat pengene ind, ja hvor ? Uh, jeg ka' bli'e så harm..... Aldrig har vi været rigere og aldrig har Danmark været så fattigt og så politisk kortsigtet et land.

No comments: