March 14, 2008

En overbevisning gik op i røg!




Det er mange brændpunkter  i verdenen ... Nu er der også ild i taget

Den ellers fredelige Buddistiske  Tibetanske befolkning er nu gået til angreb imod overmagten! 
- Efter i årevis; at være holdt nede og diskrimineret imod og se sit folk blive til et etnisk mindretal pga den massive indvandring,[tvangsflytning?] af Hankinesere til Tibet.
- Efter; at klostre og templer er blevet bulldozet, nonner voldtaget og munke dræbt.... 
Kineserne mener, at det er Dalai Lama's allierede der går forest, det har de sgu nok ret i, eftersom, at alle  Tibetanere er 'undelagt' Tibets ubestridte åndelige leder ! 

Det gør mig trist og træt på en fredag i marts;
Det gør mig træt og grædefærdig i foråret 2008;
-  At se Tibet's fremtid stadig er mørke, armod og smerte.  
Også selvom at både EU, USA og Dalai himself  har bedt kineserne om, at skrue lidt ned for deres karakteristiske "Himmelske Freds plads- Tiananmen '89 -agtige" charmeoffensiv!

      - Så øverst har jeg indsat et billede af en kop , der koster 25 $ + forsendelse!

for jeg ved ikke længere, hva' jeg skal sige......:

"These tears are shaken from the wrath-bearing tree"
                                                                   T.S. Eliot.




 - Mere Tibet/Kina skvalder: se indlæg d.11.3. ..... - Og spørgsmålet om hvem, som besidder de største Cojones, er stadig ubesvaret!

No comments: