March 26, 2008

Slut Prut Forbudt!






Måske er jeg en gammel gøgler, en lallende jubel-hippie og en naiv politisk novice, men det hjælper ikke på humøret! Til trods for, at jeg i disse dage 'snolder' for ca 100,-kr blomste-ugentligt og tænder flere stearinlys hver aften, har det længe, ikke været mig muligt, at finde blot kanten af et naturligt smil ...
 Jeg er  helt klar over, at hvis jeg gerne vil beholde mine små 200 Bloglæsere, [ja, stoltheden er åbenlys!] skal jeg smide humor, ironi eller måske allerhelst lidt bidende sort sarkasme på bordet... 
Det er den ondelyneme svært! 
  Det er nemlig fuldstændigt ligegyldigt hvad debatten handler om og fuldstændigt ligegldigt hvilket parti, der bringer det på banen. Standard svaret på alle bønner. Standard løsningen på alle mulige og umulige, tænkte og reelle situationer ; 
        - Lige fra lumre politikere over Livgardens 350 årige Grønne faner til afviste asylsøgere;

skal der nu; Strammes op, indskærpes, forbydes og smides ud!

 Garnet strammes! Det afkortes til der ikke længere, er snor nok for afvigelsen fra den slagne vej:  
Det er så helvedes svært at tænke, opponere, modsige, indsige; når man gisper efter luft..... 

Festen er slut, 
 overskudet og medmenneskeligheden
 blev smidt ud med gavepairet, 
kun bånd og atter bånd
 er tilbage.

No comments: