March 16, 2008

Men nu kommer solen og foråret;


Hayao Miyazaki potpourri;


Der er nogle billeder som altid har virket mere dragende end andre; Billeder af jordkloden, fotos af skyer. Jeg er virkelig duperet af folk, som er gode til at tegne i deres notesbøger...

Gode, men helst lidt uhyggelige børnebogstegninger/illustrationer eller tegnefilm/serier, hvor tegneren virkelig kan sit kram, som f.eks Miyazaki er også noget som jeg har en uforklarlig hang til -Har f.eks altid haft en mindre crush på  Corto Maltese... Det er alt sammen billeder, som jeg aldrig bliver træt af at udforske ! Min browsers bogmærkesamling bærer da også tydeligt præg deraf... - Har lige siddet og tænkt, mens jeg ledte efter links, at det er noget tilbagevenden til noget trygt, noget 'Varm te med ristet brød m/hjemmelavet hybenmarmelade, imens det regner på taget' over min facination af det genkendelige i selve tegningerne,...Det ligger jo lige til højrebenet at sige; At det er tilbage til den hyggelige/ufarlige del af min barndom, eller måske bare illusionen/ønsket om en sådan?

At jeg ikke er helt alene, kan bl.a ses på 'Flickr', ét af de hulens masse populære sites, hvor mennesker [weirdos?] med den samme facination, bl.a viser deres fotos/tegninger/illustrationer frem til alle andre... Med f.eks grupper for "Moleskines tegninger" -Skyer i farver - Skyer i s/h   etc etc... 


 Oversigt til alle Miyazaki's fabel-agtige fænomenale tegnefilm


No comments: