April 16, 2008

De morderiske Vitaminpiller!




Har lige læst en, for mig, oplysende artikel i the Guardian om vitaminer! Hvis de indtages som supplement, altså i pilleform, kan de øge risikoen for en tidlig død - 

Eftersom at dette er en dansk undersøgelse, ledet af Goran Bjelakovic på "Københavns Universitets hospital" - [Rigshospitalet ??] Gik jeg på opdagelse i de danske medier for, at finde noget - Men ak og vé og som sædvanlig, er de danske journalister, som jo nok føler sig blæst omkuld af informationsbølgerne når de kommer rullende ind over skrivebordet, ikke helt i sync. De er, efter min vurdering, en dags tid bagefter. 
Det er jo som alt her i livet; et spørgsmål om at prioritere! 


Nå, men til den gode nyhed; Lad de dyre vitaminpiller stå og spis de rigtige grønsager og den rigtige frugt istedet! - 
         - Og drik de søde røde [roiibos/Honeybush] eller den bitre grønne te til! 
- Kender ihvertfald een som ka' sige; Hva' sagde jeg!

2 comments:

Anonymous said...

Jeg læste om undersøgelsen i The Independent (herovre har medierne opdaget, at bare fordi fx The Guardian allerede har historien, betyder det ikke, at The Independents læsere ikke gider læse den). Men jeg må nu tilstå, at jeg ikke sagde, "hvad sagde jeg", for jeg troede egentlig, at de hjalp alle dem, der ikke når at få kværnet de obligatoriske 6 om dagen.
PS: Danske forskere gider bare ikke publicere i danske tidsskrifter, hvis ellers et udenlandsk gider ha' dem. Og de ulejliger sig sjældent med pressemeddelelser...

Anonymous said...

Kæreste Néné - Det er ikke så meget, at danske forskere ikke gider udgive i danske medier, det er bare at de danske medier - læs journalister- er lige det åndedrag bagud, når det gælder "historier" læst/fundet i udenlandske aviser/ redaktioner, som jeg har påpeget flere gange i den sidste tid!
Tak for du gad at lægge en kommentar!
Kærligst Gabs