March 5, 2008

"Det er okay at løbe med 3/4 vind, den sidste 1/4 er for pedanterne"




Har haft en hel dag med kunder, hvor de fleste har barberet konversationen/ordre afgivelsen ned til det absolutte mininmum; [Sorry, men det er altså flest kvinder, mænd er knapt så passiv-agressive ] Efter jeg har hilst med et smil og evt et hej eller  et "Godag, godag, hvad kan jeg gøre for dig ?" siger disse jubelglade kvinder noget, som ligner det flg; "Een Hotdogsss, ristet, med !"* og derefter bliver en tyver smidt hen af disken - Er det Botoxen som gør, at de ikke kan bevæge ansigstmusklerne?  Halleluja, Sweet Mama! Kan du mærke foråret ?

Så det var ren glæde på hjemvejen, da jeg satte mig op i bussen med hørebøfferne på og en podcast fra DR's Guld serie; "Mit Livs eventyr - En interviewserie med Poul Henningsen." Sikke dog et liv og sikke dog en storslået mand, sikken vidunderlig (selv)ironisk/humoristisk/ukrukket/ydmyg og  dog aldrig usikker på egne evner - Jeg klukkede hele vejen gennem byen, til stor irritation for min sidemand, som sukkede så højt, at selv jeg ku' høre det!

(Til Moren; Du behøver ikke en 'ipod' for at ku' høre podcasts, det kan sagtens lade sig gøre på din PC. - se selv her! (Faktisk nemmere, fordi du ikke har Mac !)

Hva' ellers? Jo, jeg skammer mig faktisk over at brokke mig over dumme kunder, når jeg husker, at i denne weekend, døde både børn og kvinder i Gaza! Og  11 (!!!!)  børn blev tvangsfjernet i Grønland pga druk ! 11 børn fra forskellige dysfunktionelle familier - Selvom det stod i Politiken, forsvinder sådan en notits om; dybe menneskelige tragedier i vores egen baghave. Forsvinder i amerikanske primærvalg, op/nedrykninger for div fodboldhold og andre livsnødvendige nyheder... Det var forøvrigt den samme weekend, hvor Fogh kørte på Mountainbike med Bush på ranchen i Texas. 


* Oversættelse til alle uindviede: "En ristet Hotdog, og den skal gerne pakkes ind, da jeg vil spise den i min bil "

No comments: